Zagreb, 31. kolovoza 2020. – Klub nezavisnih zastupnika predlaže dva zaključka, točke dnevnog reda kojim traže od gradonačelnika izvještaje temeljem kojih će za sljedeću sjednicu predložiti konkretne i konstruktivne mjere koji se odnose na situaciju poslovanja s tvrtkama C.I.O.S. Grupe oko zbrinjavanja otpada i vezano uz učestalost požara, kao i oko upravljanja imovinom kojom raspolaže Zagrebački holding i koji je raspisao natječaje za prodaju radničkih i dječjih odmarališta u vrijednosti 246 milijuna kuna.
“Već smo početkom godine imali priliku komentirati apel pročelnice Gradskog ureda za financije, da je Grad u 2020. godinu ušao s dugovima iz prethodnih godina u iznosu milijardu kuna. Iz izvješća o izvršenju proračuna je jasno vidljivo da je samo u 2019. godini ukupni manjak gradske uprave s proračunskim korisnicima iznosio 630 milijuna kuna uz porast izdataka za plaće za 11% odnosno 270 milijuna kuna u odnosu na prethodnu 2018. godinu.”, rekla je Marijana Sumpor, predsjednica Nezavisne liste Zagreb, naglasivši da u ogledalu gradskih financija više zaposlenih nije doprinijelo boljem vođenju grada, već sve većim gubitcima. Dodala je da Državni ured za reviziju godinama ukazuje na problematično upravljanje imovinom i netransparentne odnose Gradske uprave i gradskih poduzeća.
“Zagrebački holding nastavlja s netransparentnim i po građane grada Zagreba štetnim djelovanjem te u duhu lošeg gospodara prodaje vrijednu gradsku imovinu na Jadranu temeljem odluka i planova iz razdoblja prije proglašenja pandemije i potresa u Zagrebu i okolici. Vrijedna imovina stavljena je na bubanj po prodajnoj cijeni od 246 milijuna kuna kako bi se pokrili dugovi gradskih poduzeća. Možemo samo pretpostaviti da je poziv za prodaju u najgore vrijeme kada cijena nekretnina pada nije u interesu građana grada Zagreba. Iako je Gradska skupština usvojila na 34. sjednici Strategiju upravljanja imovinom Grada Zagreba 2020.-2026., konkretnog Plana upravljanja gradskom imovinom koji bi obuhvatio i navedenu imovinu kojom upravljaju gradska poduzeća nema!”, pojasnila je zastupnica Marijana Sumpor.
Prema objavljenim natječajima iz travnja i srpnja ove godine prodaje se dio hostela Zlatokrila za 22,5 milijuna kuna i Vila Milda s Depandansom u Velom Lošinju za 17,8 milijuna kuna, Hostel Halugice Punat na Krku za 6,9 milijuna kuna, Odmaralište u Novom Vinodolskom za 3,4 milijuna kuna, Hostel Jelen u Skradu za 2,8 milijuna kuna, hostel Loda u Skradinu za 8,1 milijuna kuna te zemljište u Savudriji za 0,7 milijuna kuna. Kompleks Duga Uvala s hostelom i autokampom nudi se za 184 milijuna kuna. Stvarno stanje objekata nije poznato niti kako se objektima godinama upravljalo. Stoga je Klub nezavisnih zastupnika uputio prijedlog Zaključka za sljedeću 36. sjednicu Gradske skupštine Grada Zagreba u kojem od gradonačelnika Grada Zagreba traži izvješće o razlozima prodaje gradske imovine kojom upravlja Zagrebački holding d.o.o.
“Građani su započeli i dovršili obnovu stanova ne čekajući Zakon te neće iskoristiti mogućnost konstrukcijske obnove, što je bit cjelovite obnove zgrada nakon potresa” – istaknuo je član Kluba nezavisnih zastupnika Tihomir Milovac komentirajući Konačni prijedlog zakona o obnovi zgrada oštećenih potresom na području grada Zagreba i okolice. Veliki je broj građana već započeo, a mnogi i završili obnovu stanova stradalih u potresu jer nisu mogli čekati donošenje Zakona pa nisu pristupili konstrukcijskoj odnosno cjelovitoj obnovi što Zakon omogućava. Budući se radi o visokim iznosima koštanja veliko je pitanje hoće li se sada odlučiti na takav zahvat koji podrazumijeva suglasnost svih suvlasnika i iseljavanje iz zgrade na nekoliko mjeseci. Problematično je i to da Zakonom nije predviđena obnova fasada u Zagrebu, a za stanovnike Krapinsko-Zagorske županije i Zagrebačke županije samo rohbau gradnja. “Pozivamo građane da ne žure nego da svakako iskoriste mogućnost koju im pruža Zakon i konstrukcijski obnove svoje zgrade jer će tako osigurati bolje uvjete stanovanja, ne samo sebi nego i budućim generacijama” – kazao je Milovac.
“HDZ je iz taktičkih razloga prolongirao donošenje Zakona, a obnova će ciljano započeti tek u proljeće 2021. neposredno pred lokalne izbore”, nastavlja Milovac. Dodao je da će se naglo će se dignuti skele i krenuti s obnovom prije svega zgrada javne namjene. “Tu vidimo prostor za manipulaciju idejom obnove i samopromociju HDZ-a koji je iz tih razloga iz procesa obnove maknuo Milana Bandića. Međutim, Zagrepčani imaju iskustvo sa sličnim manipulacijama javnim novcem i samopromocijama kako je to radio upravo Milan Bandić pred lokalne izbore 2017. godine promovirajući zagrebački New Deal, projekt obnove fasadama. Tada je objavio program obnove fasada u vrijednosti 2 milijarde. Tri i pol godine kasnije rezultat obnove se mjeri u promilima. Zagrepčani nikako ne bi smjeli dozvoliti da se to ponovi s obnovom nakon potresa, međutim slutimo političke nepodopštine” – rekao je Tihomir Milovac.
Vezano uz temu gospodarenja otpadom i učestalim požarima, Renato Petek, predsjednik Kluba nezavisnih zastupnika, zatražio je detaljna izvješća o poslovanju Grada s tvrtkama iz C.I.O.S. Grupe, podatke o svih 6 požara posljednjih 6 godina (prošlogodišnji na Jakuševcu te 5 požara u CE-ZA-R-ovu Centru za reciklažu na Jankomiru, te koje je to aktivnosti poduzeo Grad Zagreb vezano na učestalu ugrozu zbog požara kako bi zaštitio svoje interese i zdravlje građana.
“Javnost je već upoznata s činjenicom da gradonačelnik ima čitavu povijest prijateljskih odnosa s gospodinom Pripuzom, suvlasnikom C.I.O.S.-a te da im se, vezano uz jedan ugovor o zbrinjavanju glomaznog otpada, sudi u okviru afere Agram. Nama je neprihvatljivo da zbog gradonačelnikovih ili bilo čijih prijateljskih odnosa Grad trpi bilo kakvu štetu, ekonomsku ili stanovnici zdravstvenu, zbog učestalih opasnih požara raznih vrsta otpada. Klub nezavisnih zastupnika će ovu temu raščistiti do kraja, mi nećemo stati dok ne dobijemo odgovore na sva postavljena pitanja” – istaknuo je Petek te dodao da Zakon o obnovi Zagreba kasni i da nažalost, za mnoge oštećene neće biti primjenjiv, a kao primjer ističe potreban dogovor suvlasnika u višestambenim objektima Donjeg i Gornjeg Grada.